معلم عزيز ، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم، دل درياييت لبريز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ايستاده اي و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن هاي دشت دانش آموختگي فرو مي ريزي، خورشيد نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه ي سرد يأس و نااميدي و ارمغان شور و شعف است .
به گزارش خبرنگار
سلام لردگان؛ معلم عزيز، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم، دل درياييت لبريز از آرامش است همچون کوه استوار از حوادث روزگار ايستاده اي و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت بر چمن هاي دشت دانش آموختگي فرو مي ريزي، خورشيد نگاهت گرمابخش وجود ما وحرارت کلبه ي سرد يأس و نااميدي و ارمغان شور و شعف است .
غنچه ي تبسمي که از گلستان لبهاي تو مي رويد، طراوت لحظه هاي ابهام و زيبايي بخش خانه ي وجود ماست . کلام روح بخش و دلنشين تو موسيقي دلنوازي است که بر گوش جان مي نشيند و آهنگ زندگي را به شور در مي آورد. رواني به لطافت گلبرگهاي ارغوان داري که از احساس و شور و شعف لبريز
است .
دستهاي روشنت سپيدي خود را از گل بوسه هاي گچ گرفته و شمع وجودت از نيروي ايمان و انسانيت شعله ور است . سرخي شفق، تابش آفتاب، نغمه ي بلبلان، صفاي بستان، آبي درياها، همه و همه را مي توان در تو خلاصه نمود .
معناي کلام اميد بخش تو همچون نسيم صبحگاهان نشاط بخش روح خسته ماست . علم آموزي و صبر ايمان را از پيامبران به ارث برده اي و به حقيقت وارث زيبايي ها بر گستره ي گيتي هستي . قدوم سبز تو سبزينه ي کوچه باغ هاي زندگي و صفا بخش خاطر پر دغدغه ي ماست . طپش قلب تو آهنگ خوش هستي و جوشش نشاط در غزل شيواي زندگي است . تو روشنايي بخش تاريکي جان هستي و ظلمت انديشه را نور مي بخشي . ‹‹ و ما يستوي الاعمي والبصير . و لا الظلمات ولا النور ›› وهرگز کافر تاريک جان کور انديش با مومن انديشمند خوش بينش يکسان نيست وهيچ ظلمت با نور يکسان نخواهد بود .
چگونه سپاس گويم مهرباني ولطف تو را که سرشار از عشق ويقين است . چگونه سپاس گويم تأثير علم آموزي تو را که چراغ روشن هدايت را بر کلبه ي محقر وجودم فروزان ساخته است . آري در مقابل اين همه عظمت و شکوه تو مرا نه توان سپاس است ونه کلام وصف . تنها پروانه ي جانم بر گرد شمع وجودت ، عاشقانه چنين مي سرايد :
معلم کيمياي جسم و جان است
مــعلم رهنماي گمرهان است
شـده حک بر فراز قله ي عشق
معلم وارث پيغــــمبران است...
معلم روزت مبارک.
فرهنگي تازه معلم
ابراهيم محمودي ثاني